اخبار

آیا ولنتاین من می شوی؟ هدیه روز ولنتاین چی بخریم؟

هدیه روز ولنتاین

اولین سابقه ها برای کلمه ولنتاین و هدیه روز ولنتاین آن هم به معنای امروزی آن مربوط به دهه ۱۴۰۰ است. روز ولنتاین نام خود را از روز جشن سنتی ولنتاین گرفته است.  حداقل دو قدیسه به نام ولنتاین وجود دارند که یکی از آنها سال ها پس از میلاد مسیح به شهادت رسید. در واقع نام ولنتاین از یک کلمه لاتین به معنای “قدرت” گرفته شده است.

افسانه های زیادی در مورد ولنتاین وجود دارد، اما در نهایت مشخص نیست که چگونه روز ولنتاین با سنت مبادله هدایای محبت آمیز و تقدیم یادداشت های عاشقانه با تکرار این جمله که آیا ولنتاین من می شوی؟ شکل گرفته است.

چه کسی اولین کسی بود که از کسی خواست ولنتاین شود؟

ما می دانیم وقتی شما از کسی می خواهید تا ولنتاین شما شود به چه معناست. این انتخاب و این پیشنهاد ریشه در گذشته دارد.

انتخاب یک عشق در این روز مربوط به محافل درباری انگلیسی و فرانسوی قرن چهاردهم است. ارتباط اصلی بین سنت ولنتاین و عشق به جفری چاسر، نویسنده داستان های کانتربری نسبت داده شده است.

نام ولنتاین از کجا آمده است؟

نام ولنتاین

والنتینوس نامی نسبتا رایج در اواخر امپراتوری روم بود و سوابق تاریخی به چندین شهید مسیحی به نام والنتینوس باز می گردد. اولین اشاره به قدیسی است که در ۱۴ فوریه در خارج از Via Flaminia در ایتالیا به خاک سپرده شد. در آن زمین امپراتور به سربازان بیشتری نیاز داشت پس ازدواج کردن را غیر قانونی اعلام کرد. هرکس که مراسم عقد را برگزار می کرد کشته می شد. گفته می شود سن ولنتاین از دستور منع ازدواج سرپیچی می کرد و جوانان را در خفا به عقد هم درمی آورد، اما او را پیدا کردند و کشتند

آن زمان روم باستان مکانی دشوار برای مسیحی شدن بود. حاکم وقت آن زمان مردی به نام والنتینوس کشیش را به دلیل برگزاری مراسم عروسی مسیحی به زندان انداخته بود، کشیش آن زمان فردی بود که در جامعه مسیحی زیرزمینی و پنهانی فعالیت می کرد.

زمانی که والنتینوس در زندان بود، دختر زندانبان به نام جولیا را که نابینا بود شفا داد و عاشقش شد برای همین امر امپراتور کلودیوس دوم تحت تأثیر قرار گرفت.

در نهایت امپراتور والنتینوس کشیش را به دلیل تلاش برای تبدیل امپراطور به مسیحیت به مرگ محکوم کرد. اما پیروزی با عشق نبود. صبح روز اعدام، والنتینوس نامه ای به جولیا نوشت و آن را «از طرف ولنتاین تو» امضا کرد. وانتنینوس برای کلیسا یک شهید خوانده شد.

بنابراین، اینطور نتیجه گرفتند که شهدای مسیحی که همه زندگیشان را به خاطر ایمان خود به خطر انداختند، وقتی از کسی می‌خواهید که ولنتاین شما باشد، منظور این است که همه زندگی اش را به خاطر عشق به خطر اندازد.  ما پاسخ قطعی در این باره نداریم اما یک حلقه تاریخ به این موضوع پرداخته است.

شکل قلب و هدیه روز ولنتاین از کجا آمده است؟

شکل قلب نماد عشق است، اما به سختی شبیه اندامی در سینه ما است. چرا قلب نماد ولنتاین است؟

می گویند سکه های باستانی از Cyrene، که یک شهر در لیبی امروزی است، تصویری از دانه سیلفیوم را نشان می دهد.

بذر این گیاه که اکنون منقرض شده است، شبیه قلب امروزی است. سیلفیوم مرکز اقتصاد سیرن باستان بود. این بذر به دلیل خواص دارویی خود از درمان سرفه تا داروی ضد بارداری گیاهی را در بر می گرفت، بسیار ارزشمند بود. این بذر به طور گسترده در سراسر مدیترانه مورد استفاده قرار می گرفت.

اما سیلفیوم فقط در طبیعت رشد می کند و قابل کشت نیست. این گیاه دقیقاً مانند قلبی است که نماد ولنتاین است. ویژگی این بذر این گونه است که در برابر اهلی شدن مقاومت می کند و ممکن است محدود کردن آن دلیل انقراض اش شده باشد.

کوپید کیست؟

کوپید خدای عشق رومی بود. به تدریج، با گذشت زمان، او دستخوش تغییر تصویر در جهت منافع تجاری شد. در واقع کوپید اصلی یک جامعه شناس بود که افراد بدبخت را در معرض یک اتفاق قرار می داد.

طرح کوپید به یک نوزاد چاق روی کارت ها تغییر یافت. روی کارت ها نوشته شده بود “آیا ولنتاین من می شوی؟” که در آن زمان از این کارت ها به جای جنبه های عاشقانه، سو استفاده هم اتفاق افتاد.

چگونه از کسی بخواهیم که ولنتاین شما باشد

کادو شکلات ولنتاین

اگر به دنبال راهنمایی هستید برای اینکه به کسی بگویید ولنتاین شما شود می توانیم شما را راهنمایی کنیم.

شما می توانید در روز ولنتاین یا روز عشق به محبوب خود هدیه ای مخصوص این روز را تقدیم کنید یا اگر می خواهید به کسی پیشنهاد دهید کارتی که ما طراحی کردیم را تقدیمش کنید. ” آیا عشق من می شوی”

پیشنهاد اول – هدیه روز ولنتاین برای محبوب تان

شما می توانید محبوبتان را به شام دعوت کنید

برای او شکلات وگان مخصوص ولنتاین بگیرید

چند شاخه گل رز به همراه داشته باشید

و احساسات قلبی خود را با ایشان در میان بگذارید.

پیشنهاد دوم – برای والدینتان

شما می توانید برای والدین خود یک شام خانوادگی ترتیب دهید

یک هدیه آرام بخش مثل دمنوش وگان تهیه کنید.

چند شاخه گل و هدیه شکلات و دمنوش ولنتاین به همراه داشته باشید.

پیشنهاد سوم –هدیه روز ولنتاین برای همسرتان

شما می توانید یک شام رمانتیک را در رستورانی که خاطره دارید رزرو کنید.

یک هدیه که معنای عمیقی درونش باشد را تهیه کنید.

چند شاخه گل و شکلات وگان مخصوص ولنتاین به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *