خبرنامه وج کالا

در وج کالا سلامتی را عرضه کردیم

اقتصادسبز آنلاین: “وج کالا قرار است سایت مرجعی باشد برای وگان‌ها، گیاه‌خوارها و کسانی‌که به سلامت بدن و روحشون اهمیت می‌دهند.”

در واقع ما فقط یه بازار گیاهی سلامت نیستیم؛ در وج کالا یک تیم خلاق، عاشق و مهربان حاضر شدند
تا اول از همه احترام را برای وجود انسانی شما پر رنگ‌تر کنند.
احترام به شما باعث شده ما تولید کنندگانی را در همه اندازه‌ها با یک دغدغه مشترک به نام «محصول سلامت گیاهی» اینجا کنار هم داشته باشیم.

آنچه از نظر گذشت فراز‌هایی از صحبت‌های حسن فروزان‌فرد نایب رییس هیأت مدیره شرکت «بازار سلامت زمین» در رابطه با راه‌اندازی وج کالابود.
 ماحصل این گفتگو را باهم می‌خوانیم‌:

با چه ایده‌ای تصمیم به راه اندازی سایت “وج کالا” گرفتید؟

انگیزه اولیه این‌کار بر اساس اقدامی بود که «شهرزاد امیری» انجام داد. او که خودش گیاهخوار و علاقمند به حوزه ی سلامتی است، زمانی‌که در تهیه کالاهای مورد نیاز گیاهخواران با مشکلات و کمبود روبه‌رو شد، تصمیم به تولید و عرضه کالاهای باکیفیت برای افراد گیاهخوار و وگان گرفت.
ما به این موضوع فکر کردیم که افراد زیادی علاقمند به این رژیم غذایی هستند و شایسته است برای تأمین مواد غذایی مورد نیازشان قدمی برداشته شود.
در ابتدا ایشان با تولید مواد غذایی با برند «وگان» به شکل تولیدات خانگی کار خود را شروع کرد و به صورت فروش آنلاین و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی فعالیت خود را شکل داد.
بعد از مدتی بازخورد خوبی از این فعالیت دریافت کرد.
پس از گفتگویی که با هم داشتیم تصمیم به توسعه فعالیت‌هایی در زمینه گیاهخواری و وگان گرفتیم.
ما به این نتیجه رسیدیم که به این قضیه به شکل وسیع‌تری نگاه کنیم و آن را تنها محدود به محصولات وگان نکنیم.
پس سعی کردیم:
محصولات سلامت محور را هم مدنظر قرار بدهیم و تولیدات دست ساز اعم از خانگی و کارگاهی را با ویژگی‌های خاص به سبد این محصولات اضافه کنیم.
ایده ما با این نگاه بلندمدت به دلیل سنجش بازار در ابتدا به شکل ایجاد یک سایت نمود پیدا کرد تا از این طریق بتوانیم اطلاع رسانی کرده و برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به آن بپردازیم. با این ایده سایت «وج کالا» ثبت شد و از عید فطر سال ۹۶ این فعالیت اش به شکل محدود آغاز شد و از آن به بعد کم‌کم اطلاع‌رسانی کردیم و فعالیت‌های خود را توسعه دادیم به تعداد محصولات افزودیم و سایت را تحت فشار گذاشتیم تا بازخورد حاصله را دریافت کنیم.
آهسته آهسته کار رشد کرد و جذابیت‌ها بیشتر و بیشتر شد و ما به جایی رسیدیم که تصمیم به متحول ساختن زیرساخت‌ها گرفتیم تا سایت ویژگی‌های فروشگاهی پیدا کند به نحوی که توان افزودن کالای سلامت بیشتری را داشته باشد و شرایط فروش آسان، تأمین و تحویل به موقع کالا را فراهم کند.
بنابراین شرکت جدیدی را تأسیس کردیم و کار از شکل پروژه‌ای بیرون آمد و به فعالیت جدیدی مبدل شد؛ شرکت تحت عنوان «بازار سلامت زمین» راه‌اندازی و کار در قالب این شرکت طراحی و بازنگری شد.
با تغییر زیرساخت‌های سایت و با طراحی‌های جدید برای تنوع بخشی به محصولات سلامت، گفت‌وگو با تولید کنندگان بیشتر مد نظر قرار گرفت. و در آخر سایت در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ با فرمت جدید دوباره افتتاح شد‌.
ما علاقمند هستیم کالاهایی که ظرفیت فروش آنها از حد معمول پایین‌تر است و محدودیت‌هایی در فروش دارند را با توجه به شرایط موجود که خرید و فروش حضوری کالا چندان مورد استقبال نیست و فروش اینترنتی جذابیت بیشتری دارد، به فروش بهتری برسانیم.
نگاه ما به سلامت محور بودن کالاهاست و تا چند ماه آینده لیست کاملی از مشخصات کالاها برای سایت آماده می‌شوند و کالاها با ویژگی‌های خاصی که دارند به مشتریان معرفی و عرضه خواهند شد. تلاش ما این است که تیمی متخصص بر میزان سلامتی و نحوه تولید و عرضه کالاها نظارت داشته باشند و نظر مستقل خود را درخصوص هر کالا ارایه بدهند تا انتخاب مصرف کننده راحت‌تر باشد.

آیا این محصولات سلامت تحت نظارت انجمنی خاص تولید می‌شوند؟

خیر اما قصد ما این است که با همکاری «انجمن مدیریت کیفیت ایران» برای کالاهای به‌خصوصی که تولید آنها نیازمند نظارت شخص ثالثی است و باید تأییدیه‌هایی داشته باشند، تأییدیه‌هایی بگیریم و ارزیابی‌هایی انجام بدهیم که نهایتاً برای مخاطب نهایی اطمینان خاطر بیشتری از جهت سلامتی محصولات به‌وجود بیاید. الان طرح‌ها و زمینه‌ها برای انجام نهایی در دست بررسی است. مخصوصا برای مصرف‌کنندگان خاص نظیر بیماران دیابتی و مصرف‌کنندگان «وگان» این نیاز وجود دارد و آنها باید از سلامتی و برخورداریِ ویژگی مورد نیازشان در تولیدات مطمئن باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *